Zasady programowania i typy danych w językach programowania
W obecnych programach danymi były głównie liczby rzeczywiste i całkowite. typy te należą do prostych typów danych, zwanych podstawowymi.
W tym temacie omówimy zastosowanie typów złożonych zwanych w c++ pochodnymi: m.in. tablice.
Nazwa typu | Ilość Bajtów |
Zakres wartości |
---|---|---|
bool | 1 | false lub true |
char | 1 | od -128 do 127 |
unsigned char | 1 | od 0 do 255 |
wchar_t | 2 | od 0 do 65’535 |
short | 2 | od -32’768 do 32’767 |
unsigned short | 2 | od 0 do 65’535 |
int | 4 | od -2’147’483’648 do 2’147’483’647 |
unsigned int | 4 | od 0 do 4’294’967’295 |
long | 4 | od -2’147’483’648 do 2’147’483’647 |
unsigned long | 4 | od 0 do 4’294’967’295 |
long long | 8 | od -9’223’372’036’854’775’808 do 9’223’372’036’854’775’807 |
unsigned long long | 8 | od 0 do 18’446’744’073’709’551’615 |
float | 4 | 3.4E +/- 38 (7 cyfr) |
double | 8 | 1.7E +/- 308 (15 cyfr) |
long double | 8 | 1.7E +/- 308 (15 cyfr) |
wyróżniamy jeszcze typy pochodne (tablice, struktury i unie) oraz typy wskaźnikowe i obiektowe