Zadania z programowania 13.10.2016 r.

Klika zadań do samodzielnego zrealizowania:

Witajcie, niestety nie mogę dzisiaj osobiście prowadzić zajęć ze względów rodzinnych. Dla Was to pewnie dobrze bo nie napiszecie kartkówki ;) Ale proszę o samodzielne rozwiązanie na lekcji zadań nr 1 i 2.
Zadanie 1. nie jest takie straszne na jakie wygląda. Jeśli zrobicie nr 1 to bez problemów powinniście  zrobić nr 2.

Na zadanie domowe do 20.10.2016 r. do lekcji proszę przynieść, albo wysłać na maila rozwiązane zadanie nr 3. Razem z napisanym algorytmem w dowolnej postaci. (nie przyjmuję samego programu jako postaci algorytmu!)
Możecie zrobić algorytm w WORD albo zdjęcie z kartki i przesłać na maila albo po prostu przynieść wydrukowane na lekcje.

Każdy kto przeczyta tego posta proszę o przesłanie  potwierdzenia przeczytania na maila :)

POWODZENIA

  1. Liczbą wyważoną nazwiemy dodatnią liczbę naturalną posiadającą tyle samo dzielników parzystych co nieparzystych. Twoim zadaniem będzie sprawdzenie czy podana liczba N jest wyważona.
  2. Liczbą wyważoną nazwiemy dodatnią liczbę naturalną posiadającą tyle samo dzielników parzystych co nieparzystych. Twoim zadaniem będzie wyznaczenie dla zadanej dodatniej liczby N najmniejszej liczby wyważonej większej od N.
  3. Jeszcze kilka dni temu Jasiowi śniły się głównie liczby pierwsze. Dziś, interesują go już tylko pewne specyficzne liczby złożone. Jasio nazywa liczbę złożoną liczbą znaczącą, jeżeli średnia arytmetyczna wszystkich dzielników właściwych tej liczby (tj. z wyłączeniem jedności i jej samej) nie przekracza pierwiastka z tej liczby. Przykładowo, 4 jest liczbą znaczącą, ale 6 już nie (bo średnia dzielników wynosi 2.50, a pierwiastek nieco ponad 2.44).Jasio jest zainteresowany obliczeniem, ile w danym przedziale znajduje się liczb znaczących. Pomóż mu znaleźć odpowiedź na to pytanie.
  4. Dla zadanej pary liczb całkowitych a oraz b takich, że 1 <= b <= a <= 101000 należy odpowiedzieć na pytanie czy b jest dzielnikiem a, tzn. czy istnieje taka liczba c, że a = b * c.